V torek, 10. januarja bomo organizirali dogodek, ki smo ga poimenovali DAN KNJIGE. Z učenci se bomo o branju pogovarjali. Ponudili jim bomo vrsto ustvarjalnih dejavnosti, ki so povezane z branjem in knjigami. Upamo, da bodo učenke in učenci preživeli prijeten dan, predvsem pa, da bodo razmišljali o pomenu branja.

Beremo vsak dan. Beremo, kadar želimo informacije, kadar gledamo filme, ko se sprehajamo po ulicah, kadar potujemo, ko nakupujemo, ko se učimo, ko izpolnjujemo obrazce, ko rešujemo križanke, ko se zabavamo – če naštejemo samo nekaj primerov. In še najbolj intimen del branja – beremo vsebine, ki nas popeljejo na krilih domišljije v nove dogodivščine in nove svetove.

Kako smo se naučili brati? Se še spominjamo? Strokovnjaki označujejo, da je proces branja eden najzahtevnejših procesov, ki jih zmorejo naši možgani. Najprej prepoznamo črke, jih povežemo z glasovi, glasove povezujemo v zloge, zloge v besede, besede v stavke in stavke v povezane misli. In ko zmoremo le-to, zmoremo razumeti prebrano. Nekatere vsebine so nam blizu. To je odvisno od vsakega posameznika. Zato je prav, da si odgovorimo na vprašanja: kaj mi je všeč, kaj me zanima?

Branje v resnici vpliva na naše življenje in doživljanje sveta. Otrok, ki veliko bere, ima besedni zaklad, ki pripomore k izražanju in ubesedovanju lastnih misli in občutij – to je blagodejno za zdrav psihični razvoj. Otrok, ki veliko bere, nima težav z razumevanjem bolj zapletenih vsebin in je uspešen na mnogih življenjskih področjih. Otrok, ki veliko bere, lažje oblikuje kritičen pogled do vsebin. In ne nazadnje – otrok, ki veliko bere, je dokazano uspešnejši na mnogih področjih. Da o razvijanju domišljije in ustvarjalnosti niti ne govorimo.

Zanimanje za zgodbe in doživljanja drugih ljudi je menda človeku prirojeno. V prebranem iščemo misli, doživetja, globje pomene, pustolovščine, obiskujemo druge kraje, čutimo z junaki, se sprehajamo po mestih, gozdovih, plavamo, plezamo, plešemo, letimo. Kako mlad bralec doživlja vsebine in kaj išče v leposlovju je predmet mnogih raziskav strokovnjakov iz različnih področij. Naloga pedagogov, vzgojiteljev in staršev je, da branje spodbujamo. O prebranem se tenkočutno pogovarjajmo in spoznavajmo, kako otrok doživlja svet in kakšen življenjski nazor si oblikuje. Dobrega bralca oblikujejo leta branja različnih vsebin in pogovorov o prebranem. In hkrati z dobrim bralcem, raste uspešen in kritičen posameznik. Verjamem, da je to naš skupni cilj.

 

Marjeta Oman

Dostopnost